Zásahová obuv Jolly Fireguard 2.0 - 9381/GA
Velký důraz byl při návrhu boty kladen na pohodlí, maximální míru bezpečnosti a dlouhou životnost. Na svršek byla použita nejkvalitnější lícová hovězí useň, v místech ohybu boty na nártu i na patě je použita speciální měkká a přitom vysoce odolná flexibilní kůže. Nově je na rychloupínacím zipu použit úchyt jezdce s kotvičkou, jež usnadňuje úchop v rukavicích.
Svršek má v patní části i speciální ostruhu, jež umožňuje snadné vyzouvání bot systémem "špička jedné se zapře o patu druhé boty". Nehrozí tak, že byste si poškodili lepený spoj mezi podešví a svrškem obuvi, protože značná energie je takto směrována přímo do svršku bot.
Robustnost a odolnost podtrhující překrytí špičky boty silnou vrstvou gumy, jež brání poškození svršku okopáním, je nyní provedeno s reflexními prvky, jež zvyšují viditelnost v zakouřeném prostředí. Celková síla pryžové ochrany je navíc ještě vyšší než u předchozího modelu.
Polo-holeňový model s odnímatelným rychlošněrováním, jež usnadňuje čištění obuvi pod zipem, zaujme i lehkostí, ohebností a komfortem při každodenním použití. Šněrování je unikátní v tom, že zip lze pro účely čištění prostor pod zipem rozdělit na dvě poloviny aniž by bylo nutné sundávat tkaničky. Jednoduchým pohybem zip rozdělíte na zcela oddělené části, obuv vyčistíte, kůži naimpregnujete krémem a následně zase velmi jednoduše spojíte obě části zipu do funkčního kousku a vyjedete se zipem do požadované polohy.
Podšívka je tvořena 4-vrstvým laminátem nepromokavé membrány GORE-TEX® DURACOM CAMBRELLE, který spojuje odolnost vůči pronikání vlhkosti dovnitř s paropropustností.
Použitá podešev z nitrilové antistatické gumy je odolná palivovým olejům, benzínům, kontaktnímu teplu až 300st. Celsia a je certifikována nejvyšší třídou odolnosti vůči uklouznutí SRC. Samozřejmostí je samočistící profil, který usnadňuje samovolné odpadávání bahna, sněhu a kamínků.
Ochrana vůči propíchnutí skrz podešev je řešení vícevrstvým laminátem z kevlarových tkanin (podobné neprůstřelným vestám), který nejen že má oproti běžně používaným ocelovým planžetám vyšší míru odolnosti vůči propíchnutí, ale současně výborně izoluje vůči promrznutí a navíc v případě jakéhokoli poškození podešve nezačne korodovat, což je u běžných ocelových planžet běžný jev. Tento laminát je navíc v obuvi nejen ve spodní došlapové části, ale účinně chrání pomocí bočních panelů i vůči propíchnutí kůže svršku v oblasti klenby nohy. V neposlední řadě je tento laminát výrazně komfortnější při chůzi po tvrdém povrchu, jako je asfalt nebo dlažba, takže při celodenním použití ve městě pak uživatele tolik nebolí nohy.
Obuv před další manipulací očistěte od prachu, bláta a dalších nečistot za použití měkkého kartáče a jemného mýdla. Následně lze obuv vysušit, ideálně v teplém a suchém místě, mimo sluneční svit a mimo dosah tepelných zdrojů. Pokud by boty byly v dosahu sálavého tepla, tak může docházet k deformaci obuvi, odlepování podešví a celkové degradaci všech materiálů. Při vysoušení lze obuv vycpat suchým novinovým papírem (nikoli však papírem z reklamních letáků), který rychle absorbuje vnitřní vlhkost. Je však potřeby tento papír častěji vyměňovat, aby vlivem vlhkosti nedocházelo k vzniku plísní.
Po dokonalém vyschnutí - a zde důrazně doporučujeme pravidelně vyprat či alespoň vysušit i vnitřní vyjímatelné vložky - lze obuv naimpregnovat přípravky ve formě sprejů (jež však musí bezpodmínečně obsahovat kůži vyživující složky), nebo nejlépe speciálními krémy/vosky, jež kůži dodají potřebné zvláčňující látky a dobře ji ochrání před navlháním.